Gå ner i vikt

Gå ner i vikt genom att promenera 20 minuter om dagen. Ja det funkar för det har jag gjort. Fast jag har gått 30 minuter istället. 30 minuter tar det att gå till jobbet enkel väg och det har gett resultat, trots att kosten inte varit den bästa, men så är det sommartid. Blir mer grillat och onyttigt drickande (öl, vin).

20 minuters promenad i rask takt är lika med en kvarts löpning eller 20 minuter simning säger Katarina Woxnerud i sin nya bok ”Gå ner i vikt med promenader”, som släpps i augusti månad. Den kommer jag köpa för att få råd m.m.

Varför ska man ta bussen när det är skönare att gå och framförallt så blir man piggare efter en rask tur på morgonen. Morgonträning är den bästa träningen!

Mer finns att läsa på Expressen.se angående detta. Se Gå dig smal

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

2 svar so far »

  1. 1

    […] så har jag, som så många andra provat en massa produkter i tron att man på ett enkelt sätt ska gå ner i vikt utan att träna! Ibland har det faktiskt funkat, fast då har jag inte enbart tagit drycken eller […]

  2. 2

    Jenniiz said,

    Önskade att jag kunde gå istället för att ta bussen, men har man en bussresa på 40-45 minuter så blir det bussen ändå….


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

