Äntligen tillbaka här

Nu är jag äntligen tillbaka här på bloggen. Senast jag skrev något var den 24 september. Hualigen säger jag bara! Har varit borta väldigt mycket i arbetet och har inte haft tillgång till Internet hemma dessutom. Sen så tröttnade jag dessutom på att blogga ett tag. Dock har jag läst alla kommentarer som skrivits. Kul!

Hur gick det?
Vad hände med mig och mitt ”bantande” då? Jo jag åt ju Thermacuts bantningspiller, som är bruna oavsett bilden på hemsidan deras. Jag tog ett piller på morgonen i samband med frukosten och en kur räcker i 30 dagar. Lite fakta😉

Jag började på 77 kg och min vikt vid kurens slut låg på 71.3 kg och sen så var det stopp där ett tag. Under slutet av året och i början av 2008 gick jag upp till ca 73 kg av olika omständigheter.
Nu har jag dock börjat röra på mig igen och därmed så tappar jag vikt igen🙂 Idag väger jag 72.4 kg (morgonvikt idag) och dit har jag kommit genom att enbart promenera. Inga flera piller än så länge alltså😉

Daglig träning
Varje morgon och eftermiddag så går jag till och från mitt jobb. Enkel resa tar 40 minuter cirkus. På min lunch så promenerar jag också. Brukar bli 40-45 minuter. Så på med lurarna och traska till jobbet eller skolan🙂
Helgerna tillägnas också till promenader och nu är det ju underbart och soligt ute, så varför inte!

Mat
Jag äter normalt och går inte på någon forma av diet! Tyvärr så har det lite för ofta hänt att jag druckit alkohol och låtet en pizza eller kebab slinka ner. Köttfärssåsen hemma får gärna lite grädde i sig. Jag är trots allt inte ett matvrak eller någon som skippar en måltid.

Ska försöka bli bättre på att skriva nu. Blir nog om både det ena och det andra.

Ha det gott!

Andra bloggar om: , , , , , ,

23 svar so far »

  1. 1

    kikki said,

    Åh, vad bra det lät😀 nu blev jag väldigt inspirerad av dig. Så imorgon till frukost ska jag ta min första thermacuts😉

  2. 2

    JA said,

    Hej Kikki,
    Lycka till med din kur och återkom gärna här med hur det går för dig🙂

  3. 3

    kikki said,

    Tacktack🙂 men jag har bara en fråga? Jag tog en tablett imorse, men jag undrar om man kan dricka alkohol i samband med att man tar dom hr tabletterna?😮🙂

  4. 4

    JA said,

    Hej igen Kikki. Inga problem att ta in alkohol, men tänk på kalorierna😉

  5. 5

    kikki said,

    Haha okej😉 Jo, jag vet. Syndade vin igår =/ men nya tag nu!😉 blir långprommis senare och inte så mkt mat🙂

  6. 6

    JA said,

    Jag syndade också i helgen Kikki, men sen så passade jag på att njuta av det fina vädret och promenerade en massa. Min tanke är att om man sköter si gi veckordagarna så får man njuta lite på helgerna. Annars så mår man inte bra🙂

    Kikki glöm inte att mat är det viktigaste om man skall gå ner i vikt. Viktigt att ämnesomsättningen fungerar som den ska. Hoppa inte över mat på något vis!

  7. 7

    kikki said,

    Har ätit thermacuts i ca 5 dagar nu och det är ju helt sjukt, men mina jeans börjar redan bli för stora?😀 Jag går 1,5 timme varje dag ungefär ovh äter väll ca 1000 kcal så det är ju inte så mkt kalorier men att det redan skulle börja synas resultat trodde jag inte😀 Man känner verkligen inget sug efter godis😀

  8. 8

    JA said,

    Låter ju kanon det Kikki😀 Hoppas det håller i sig nu, så att du når ditt mål!

  9. 9

    Johan said,

    Kolla på http://www.viktvakten.se för att hitta rätt diet. Där finns ca 30-40 olika metoder och dieter att välja mellan.

  10. 10

    Sara said,

    hejsan!
    Jag har länge försökt banta, har testat många olika metoder, GI, tallriksmodellen, dricka pulverdieter. Och allt detta går jätte bra i några veckor sedan så faller jag. Så jag har nu letat efter nåt som kan hjälpa mig lite på traven. SÅ jag undrar, som tusen andra om Thermacuts verkligen funkar. Har läst massa om det och har fått så många olika svar. Sedan så undrar jag om det är några bieffekter eller så.

    M.V.H. Sara

  11. 11

    JA said,

    Hej Sara!
    Tråkigt att höra att du inte lyckats tidigare faktiskt. Jag har tidigare haft lite problem med motivationen, men inte nu senast!

    När det gäller thermacuts så funkade det för mig under min 30 dagarskur och det kan du läsa mer om här på bloggen. Jag har även fått kommentarer av andra som provat och lyckats, men även från dom som varit missnöjda.
    Som jag tidigare skrivit på bloggen så tror jag det är ganska individuellt hur man lyckas eller inte. Vi är ju alla olika personer.

    Lycka till hur du än går vidare med det hela!

    Ha en bra dag🙂

  12. 12

    Sara said,

    Hej igen!
    Jo jag undrar om du tränade och bantade mycket under din tid då du åt thermacuts.?
    Har läst lite på din blogg men tänkte att jag får svaret snavvare om jag frågar dig.

  13. 13

    JA said,

    Hej igen Sara,
    Jag tränade inget speciellt under tiden. Bara promenader blev det, vilket jag ägnade mig till innan också. Det blev liksom inget nytt för mig.
    Jag åt även vanlig mat inkl. onyttig då och då på helgerna tex.

  14. 14

    Sara said,

    Okej! Tack så jätte mycket för all hjälp. Tror faktiskt att jag ska beställa en burk och kolla hur det går. Hör av mig igen i sådana fall och berättar hur det går.

    Ha det så bra!

    //Sara

  15. 15

    JA said,

    Ja, hör gärna av dig och berätta hur det går🙂

    Lycka till!

  16. 16

    Sara said,

    Jo jag har en till fråga! Hur sker själva betlaningen. Jag vill inte att min mamma ska veta att jag beställer dem (är 20 år) men hon kommer bara gå runt och gnälla för hon annser att de inte är bra. Så jag undrar hur betalningen sker och hur självapaketet ser ut kommer det hem till mig eller kommer det till posten och man får hämta ut och betala den där?

  17. 17

    JA said,

    DOm skickar paketet mot postförskott, så du får hämta ut det och betala på plats.Paketet är helt vitt. Finns inget på paketet som avslöjar innehållet, mer än avsändaren då.

  18. 18

    Sara said,

    tack så jätte mycket! =)

    Ha det så bra!

  19. 19

    Sara said,

    Hej igen!
    Jag fick min thermacuts burk igår och jag undrar bara om vad man ska ha den lilla påsen till? Detlåg en väldigt liten paperspåse i burken och jag undrar vad man ska ha den till?
    Sedan så undrar jag om ja skulle vilja blogga så som du gör var, hur, vad gör jag det?

    M.V.H. Sara

  20. 20

    Emelie said,

    Hej! Hittade din blogg här o blev lite nyfiken.. Är det 30 piller i en burk? Eller man måste beställa mer än en? Hoppas du svarar..
    MVH Emelie

  21. 21

    JA said,

    Hej Emelie!
    Det är 30 stycken i en burk och du får beställa hur få eller många du vill. Jag tror inte det finns någon gräns så att säga.

    Mvh
    JA

  22. 22

    Daniela said,

    hej någon som kan tala om för mig vart jag beställer dem ifrån, kollar men hittar inte, uppskattar ett snabbt svar.

    tack.

  23. 23

    […] &#183 Tagged banta, Bantning, stegräknare, Thermacuts, viktminskning I maj i år skrev jag Äntligen tillbaka. Jag trodde innerligt att jag skulle få en massa tid över för en uppföljning av min […]


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

